Ami a vizet illeti – Szoktassuk rá magunkat a vízivásra

A víz az életünk része. Bármit is teszünk, fontos a rendszeres vízfogyasztás, így a minimum 2 liter folyadékbevitel naponta. A legjobb, ha mindezt vízzel pótoljuk, bár vannak alternatív megoldások is, melyeket jó, ha ismerünk, így könnyedén alkalmazhatjuk őket.

A testünk 70%-a víz, ugyanúgy, mint a Földünknek. A napi folyadékbevitelnél figyelembe kell vennünk, hogy ne csak akkor igyunk, ha szomjasak vagyunk, hanem mindig pótoljuk tudatosan a folyadékveszteséget. A nyári időszakban, a meleg hatására, könnyebben vesztjük el a testünk víztartalmát, így fel kell tölteni őt kellő mennyiségű folyadékkal.

A folyadék, melyet a szervezetünkbe juttatunk, nem mindegy milyen jellegű. Ha cukros, szénsavas üdítőket iszunk, azzal még jobban ártunk a testünknek. A legjobb folyadékpótló ital a víz. Sokan mondják, hogy nem szeretik a vizet, mert nincs íze, így hamar megunják. Ezért nyúlnak sokan az előre elkészített, cukrozott folyadékokhoz.

 

Ha már unjuk a vizet

Ha unjuk a vizet, adjunk hozzá kiegészítőket. Ezektől könnyebben tudjuk rávenni magunkat a vízivásra.

Citromos víz

Fogjunk egy citromot (ami lehet lime is), vágjuk ketté, facsarjuk ki és adjunk egy keveset a pohár vizünkhöz. Nem kell hozzá semmi más, és egy kellemes frissítő nyári italt kapunk, mely még lúgosítja is a szervezetünket. Télen a C vitamin bevitelét is elősegíti a frissen facsart citrom leve. Egy szál mentával megbolondítva, még kellemesebbé tehetjük.

Almaecetes víz

1 evőkanál almaecetet tegyünk bele 2 dl vízbe és iszogassuk. Sokan furcsának találják elsőre az ízét, de a tudatos szokásmódosítás segítségével könnyedén átváltoztathatjuk a kellemetlen ízeket finommá. Csak érezzük meg benne azt az ízt, ami számunkra jó és megelégedéssel tölt el. Zsírbontó hatása révén az egészséges táplálkozás egyik alapitalának számít.

Gyógyteák

Különböző gyógyteák kaphatóak a gyógynövény- és bioboltokban. Kérdezzünk meg egy illetékest, hogy melyiket szánja jelenlegi problémánkra vagy csak élvezeti teaként. Fogyaszthatjuk őket melegen, langyosan, vagy hidegen is, attól függően, hogy mit kíván meg éppen a szervezetünk.

Gyümölcslevek

A frissen préselt alma-, körte- vagy meggylé, finom és egészséges frissítőként szolgál. Én legfőképpen azt szeretem, amiben rosttartalom is van, hogy fokozatosan szívódjon fel a szervezetben. Ha van lehetőségünk, ilyet válasszunk. Öntsük fel vízzel 1-1 arányban és kellemes üdítőt kapunk.

Citruslevek

Úgy mint a citromnál, a citrusos gyümölcsüket is facsarhatjuk. A vízhez adva, olyan jellegű italt kapunk, mint a limonádé (persze cukor nélkül). Használhatunk narancsot, grapefruitot, kivit, esetleg gránátalmát is. Ezeket facsarjuk ki vagy pépesítsük, és a vízhez adva, máris fogyaszthatjuk.

Hogyan jusson eszünkbe a folyadékfogyasztás

Erre is kifejlesztettem többféle technikát. A legfontosabb, hogy addig alkalmazzuk ezeket, ameddig a szokásunkká nem válik a rendszeres vízivás.

A karkötő módszer

Vegyünk fel egy olyan karkötőt, melynek színe szembeötlik, amint a látóterünkbe kerül. Tudatosítsuk magunkban, hogy amikor rápillantunk erre a karkötőre, megiszunk 1 pohár vizet.

Időzítés

Húzzuk fel az óránkat vagy telefonunkat úgy, hogy kb. 2 óránként megszólaljon az időzítője. Ez emlékeztessen minket arra, hogy igyunk meg 1 pohár vizet.

Legyen szem előtt a folyadék

Mindig helyezzünk a közelünkbe (az asztalra, a konyhapultra, az ágyunk mellé) egy pohár vagy egy flakonnyi vizet. Amint rápillantunk, mindig igyunk belőle. Váljon szokásunkká ez a mozdulat. Ha kiürült a pohár, töltsük fel vízzel közvetlenül azután, miután megittuk.

Tudatosítsuk magunkban, hogy miért is csináljuk mindezt. Egészségesebbek akarunk lenni. Azt akarjuk, hogy a bőrünk rugalmas maradjon és hogy ne alakuljon ki a vízhiányos állapot következményeként betegség. Tudatosítsuk, hogy boldogok, egészségesek és energikusak akarunk lenni.

 

kitte


További érdekes cikkek...