A tudatos álmodás módszere – Hogyan vegyünk részt tudatos álomban?

dreamÉrdekes az álmodás. Egy éjszaka alatt akár 12 alkalommal is előfordulhat, hogy álmodunk. Alvás közben időérzékünk becsap minket. Néha 5 perc alvás olyan, mintha több óra pihenés lenne. Viszont ez fordítva is előfordul. Ilyenkor 2 óra alvás csupán 5 perc pihenésnek érzékelhető.

Az adott életszakaszunkra jellemző problémáink jelennek meg a leggyakrabban az álmainkban. Különböző jelképek útján üzennek nekünk, melyeket meg kell fejtenünk. Felbukkanhatnak stressz okozta nehézségek, esetleg olyan dolgok, melyek a tudatalattinkban lapulnak. Sokszor előfordul, hogy repülünk, zuhanunk, de legtöbbször általános dolgokat csinálunk. Álmainkba gyakran beleszőjük a környezetünk hangjait.

Van, hogy álmunkban elhunyt szeretteinkkel beszélünk. Alvás közben olyan természetesnek tűnik a társalgás, hogy csak ébredés után vesszük észre, milyen szerencsések is vagyunk, hogy láthattuk a szerettünk arcát.

A tudatos álmodás arra kifejezetten jó módszer, hogy elhunyt szeretteinknek feltehetünk olyan kérdéseket, melyekre régóta szeretnénk választ kapni. Ezek az üzenetek viszont, a tudattalanunk válaszai, a tudatos álom által hozzuk őket felszínre.

Tudatos álmodás közben szánt szándékkal repülhetünk, lebeghetünk, és bármilyen helyre ellátogathatunk. Csak rá kell gondolni, hogy mit szeretnénk véghezvinni.

A legtöbb embernek már volt spontán tudatos álma. Ez akkor történik meg, mikor rádöbbenünk, hogy az adott szituációnak nem szabadott volna megtörténnie. Ilyenkor jövünk rá, hogy álmodunk. Bármit megtehetünk, ami eszünkbe jut, nem eshet bajunk. Sokszor előfordul a mindennapi álmunkban, hogy fájdalmat érzünk, de a tudatos álomban a gondolkodásunkkal ezt sikeresen megváltoztathatjuk.

 

A tudatos álmodás legfontosabb lépései:

  1. Naponta többször (5-ször vagy 10-szer) tegyünk fel magunknak azt a kérdést, hogy „Most éppen álmodok?”!
  2. A kérdés közben fókuszáljunk arra, hogy most tényleg egy álmot látunk. Képzeljük el, hogy egy álomban vagyunk. Rajtunk kívül minden minden más, a környezetünk is, csak egy álom. Éljük bele magunkat ebbe az érzésbe.
  3. Figyeljünk oda, hogy mi történik körülöttük. Legalább 1 percen keresztül koncentráljunk. Emlékszünk a közelmúlt eseményeire? Esetleg feketeséget látunk helyette? Nem tudjuk, hogyan kerültünk az adott helyre? Olyan mintha nem lenne előzménye a történteknek? Álmunkban legtöbbször nem emlékszünk a múltunkra.
  4. Olyankor mindenképp tegyük fel a kérdést, ha valami szokatlan és meglepő dolog történik körülöttünk vagy a környezetünkben valakivel. Akkor is, ha erőteljes érzelmi behatás ér minket.
  5. Akkor is ismételjük meg a vizsgálódást, ha olyat tapasztalunk, ami álmainkra szokott jellemző lenni. Ha sokszor látunk például macskákat, akkor a nap folyamán, ha macskát látunk, mindig végezzük el a megfigyelést.
  6. Ha esetleg éltünk már át repülést álmunkban, akkor próbáljuk meg ébren is elképzelni ezt. Ilyenkor tudatosítsuk magunkban, hogy álmodunk. Így aztán, ha máskor is fellép ilyen szituáció, rögtön rájövünk, hogy éppen egy álomban vagyunk.
  7. Mielőtt elaludnánk, koncentráljunk arra, hogy tudatos álomban lesz részünk. Ne akarjuk túlzottan, inkább az alvás egy kellemes velejárójaként gondoljunk csak rá. A legjobb időszak, ha éjszaka felébredünk és félálomban vagyunk. Gondoljunk arra, hogy amint visszaalszunk, tudatosan fogunk álmodni. Bármelyik napszakban alszunk is el, használjuk ezt a technikát.
  8. Ha rosszul, vagy egyáltalán nem emlékszünk álmainkra, segít az álomnapló írása. Tegyünk a párnánk mellé egy füzetet, melybe feljegyezzük álmainkat. Amint felébredünk, rögzítsünk mindent, amire emlékszünk. Lehet, hogy elsőre nem nagyon jutnak eszünkbe az álomképek, de írás közben felelevenednek a részletek. Írjunk le annyi dolgot, amennyit csak tudunk.
  9. Mielőtt elalszunk, döntsük el azt, hogy álmunkban véghezviszünk valami különös cselekedetet. Például átmegyünk a falon, esetleg teleportálunk.
  10. Ne legyünk türelmetlenek, ne akarjuk túlságosan a tudatos álmodást. A lényeg, hogy rendszeresen gyakoroljunk, de ne túlzott erőfeszítések árán. Képzeljük el magunkat gyereknek, és a tudatos álmodást pedig úgy, mint egy könnyed játékot.

 

A tudatos álmodásban nincs semmi veszélyes. Sokan azt hiszik, hogy bent ragadhatnak egy rossz álomban, és soha nem tudnak kiszabadulni belőle. Ilyen nem fordulhat elő, hiszen csak rá kell gondolnunk és máris fel tudunk ébredni. Sőt, a legtöbbször, ha észrevesszük, hogy egy álomban vagyunk, azonnal felriadunk. Mindent összevetve, nyugodtan és zavartalanul gyakorolhatunk.

 

kitte

 

Forrás: Kaleb Utecht, Paul Tholey: Alkotó álom


További érdekes cikkek...